سنبله 25, 1396 08:34 Asia/Kabul
  • سرمایه گذاری 35 میلیارد دلاری چینی ها در ایران

رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد ،با رایزنی ها و نشست های مختلفی که با مسئولان بانکی چین انجام شده این کشور تاکنون حدود 35 میلیارد دلار تسهیلات و فاینانس، برای اقتصاد ایران در نظر گرفته است.

" ولی الله سیف" رئیس کل بانک مرکزی ایران  در گفت و گو با ایرنا در پکن افزود، این حجم از تسهیلات و تامین مالی ، بیانگر آینده روشن و مثبت فضای اقتصادی ایران و نشان دهنده عزم جدی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و چین است.

ولی الله سیف با اشاره به یاداشت تفاهم روز جمعه بانک مرکزی ایران با بانک توسعه چین(cdb) تا سقف معادل 15 میلیارد دلار در پکن گفت، این یاداشت تفاهم در دیدار با مسئولان این بانک به امضا رسید و نهایی شد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهار امیدواری کرد ، هر چه سریعتر قرارداد های اصلی و جامع این یاداشت تفاهم هم تنظیم شود تا بر اساس این قرارداد جامع، تک تک پروژه ها به مرحله عملیاتی برسند.

ولی الله سیف همچنین با اشاره به جلسه خود با مسئولان "اگزیم بانک" چین گفت، این بانک بزرگترین خط اعتباری تامین مالی با ایران در مورد خط راه آهن تهران - مشهد به مبلغ 1.7 میلیارد دلار را منعقد کرده است .

رئیس کل بانک مرکزی ایران روز پنج شنبه در صدر هیاتی به منظور گفت و گو و عقد قرارداد و امضای تفاهم نامه های بانکی به پکن پایتخت این کشور سفر کرده است .

 

کلیدواژه