سنبله 25, 1396 16:05 Asia/Kabul
  • لاریجانی: حل موضوع تروریسم به همکاری‌های بین‌المللی نیاز دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، حل موضوع تروریسم را نیازمند همکاری‌های بین المللی عنوان کرد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز شنبه در نشست خبری مشترک به همراه «زیگفرید براک» Siegfried Bracke رئیس مجلس نمایندگان بلژیک در تهران، همکاری‌های گسترده دو طرف به ویژه درخصوص بحران‌های منطقه‌ای از جمله یمن و میانمار را از محورهای مذاکره با همتای بلژیکی ‏خود دانست و گفت: حل موضوع تروریسم برای ایران و بلژیک مهم است.

لاریجانی همچنین با استقبال از گفت وگوی بیشتر میان مجالس ایران و بلژیک به ویژه در زمینه حقوق بشر و موضوعات حقوقی ابراز امیدواری کرد: سفر رئیس مجلس نمایندگان بلژیک به تهران به توسعه روابط مجالس دو کشور، گسترش روابط اقتصادی و همکاری‌های بیشتر برای برقراری امنیت و صلح در منطقه و جهان منجر شود.

«زیگفرید براک» رئیس مجلس نمایندگان بلژیک نیز در این نشست خبری با بیان اینکه اروپا با همه سیاست‌های آمریکا موافق نیست تاکید کرد: دفتر اتحادیه اروپا در ایران باید به زودی تاسیس شود.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک همچنین با استقبال از گسترش همکاری با ایران، بر رفع موانع بانکی بین دو کشور تاکید کرد.

براک با اشاره به اینکه مقام‌های ایران و بلژیک گسترش همکاری‌های بین المللی دوجانبه را در مبارزه با تروریسم مهم می‌دانند گفت: پلیس دو کشور در بالاترین سطح در این زمینه مذاکراتی داشته‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک که صبح روز شنبه برای دیدار با مسوولان جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد، پیش از دیدار با «علی لاریجانی»، با «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت وگو کرد.

کلیدواژه