لاریجانی: مسوولان آمریکایی تار و پود برجام را تخریب کرده اند
(last modified 1396-06-26T11:57:38+00:00 )
سنبله 26, 1396 16:27 Asia/Kabul
  • لاریجانی
    لاریجانی

رئیس مجلس ایران، مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا را نقض برجام خواند و گفت: مسوولان آمریکایی که مدعی عمل نکردن ایران به روح برجام هستند، تار و پود برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) را تخریب کرده اند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه 23 سنبله (13 سپتامبر) با تصویب مصوبه ای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را ممنوع کرد. وزارت خزانه‌ داری آمریکا نیز پنجشنبه شب دو شرکت و هفت فرد ایرانی را به بهانه‌های مختلف از جمله ارتباط با برنامه موشکی ایران در فهرست تحریم قرار داد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی (شمال غرب ایران) نقض برجام از سوی آمریکا را به ضرر این کشور دانست و افزود: اگر آمریکا تلاش کند برجام را به هم بزنند، ایران با سرعت به شرایط هسته ای قوی تر از زمان پیش از برجام برمی گردد.

وی با رد برخی تبلیغات غربی ها در خصوص آنچه که آن را نیت ایران برای ایجاد هلال شیعی می خوانند، تصریح کرد: ایران به دنبال امپراطوری یا ایجاد این هلال نیست و تلاش برای حل مشکل مسلمانان میانمار و کمک به حماس این ادعا را رد می کند.

لاریجانی رفتار ایران در منطقه را عاقلانه دانست و افزود: ایران زمانی در مبارزه با تروریسم و دفاع از مردم سوریه تنها بود، اما شرایط تغییر کرده است و همه کشورها می‌گویند باید با تروریسم مبارزه شود.

رئیس مجلس ایران، تاکید کرد : رفتار سنجیده جمهوری اسلامی ، دستاوردهای خوب بین‌المللی و جهانی برای ایران داشته و جایگاه ایران را ارتقاء داده است.

 

کلیدواژه