سنبله 26, 1396 18:30 Asia/Kabul
  • آیت الله شبستری : در اسلام واقعی خشونت و ترور جایی ندارد

رئیس شورای‌ عالی مجمع جهانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در ادامه سفر به گرجستان با مسوولان و نمایندگان پارلمانی شهر مسلمان نشین مارنئولی Marneuli این کشور دیدار کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «آیت الله محسن مجتهد شبستری» رئیس شورای‌ عالی مجمع جهانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این دیدار گفت : اسلام واقعی که در آن خشونت و ترور وجود ندارد ، باید بصورت زبانی و عملی تبلیغ شود.

آیت الله شبستری با بیان این که گروه تروریستی داعش فقط اسم اسلام دارند و مسلمان نیستند، تصریح کرد: خداوند اهل کتاب را به وحدت، اخلاق و فضیلت دعوت کرده است و صلح را تبلیغ می کند و در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز هیچ وقت جنگ از سوی مسلمانان شروع نشده و حالت تدافعی داشته است.

«روسلان حاجی اف» Ruslan Hajiyev نماینده پارلمان گرجستان، هم این دیدار را نشانه دوستی و علاقه دو کشور به گسترش روابط موجود برشمرد و افزود: حدود 85 درصد جمعیت شهر مارنئولی Marneuli مسلمان هستند و آیین های مذهبی در نهایت آزادی رعایت و اجرا می شود.

رئیس شورای‌عالی مجمع جهانی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای دیدار با روحانیان و مسلمانان و بازدید از مراکز دینی به گرجستان سفر کرده است.

کلیدواژه