روحانی در دیدار مورالس: از توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین استقبال می کنیم
(last modified 1396-06-28T03:43:24+00:00 )
سنبله 28, 1396 08:13 Asia/Kabul
  •  روحانی در دیدار مورالس: از توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین استقبال می کنیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر علاقه مندی تهران برای گسترش همکاری با کشورهای آمریکای لاتین تصریح کرد: تهران از توسعه روابط با کشورهای منطقه آمریکای لاتین در همه عرصه ها استقبال می کند.

به گزارش رادیو دری،حسن روحانی رئیس جمهور که برای شرکت در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، روز دوشنبه در دیدار با "اوو مورالس" همتای بولیویایی خود، همکاری کشورهای مستقل را برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی از توسعه روابط با کشورهای منطقه آمریکای لاتین در همه عرصه ها استقبال می کند و این کشورها می توانند روی دوستی و همکاری ایران حساب کنند. 

رئیس جمهوری گفت : برای توسعه و تقویت همه جانبه همکاری های تهران و بولیوی هیچ محدودیتی وجود ندارد و تقویت این روابط در راستای علاقه و منافع دو ملت است.

روحانی با ابراز امیدواری از برگزاری سریعتر چهارمین کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و بولیوی با هدف بررسی طرح های همکاری دو کشور- گفت : ایران و بولیوی به عنوان دو کشور با ذخایر عظیم گازی در خاورمیانه و آمریکای لاتین می توانند همکاری های خود را در این عرصه نیز گسترش دهند.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواضع مشترک ایران و بولیوی در برابر استکبار گفت : آمریکایی ها هر روز طرح و نقشه جدیدی علیه کشورهای در حال رشد طراحی می کنند که البته همواره نیز با شکست مواجه می شوند در منطقه ما باوجودی که می خواستند از تروریسم استفاده ابزاری کنند اما ملت های منطقه بویژه ملتهای عراق و سوریه - در حال شکست تروریزم هستند و عمر تروریست ها در حال پایان است.

رئیس جمهوری بولیوی نیز در این دیدار از ایران به عنوان یک کشور دوست نام برد و تاکید کرد: بولیوی مصمم به توسعه و تعمیق همکاری های خود با جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها است.

اوو مورالس با تکرار دعوت خود از دکتر روحانی برای شرکت در اجلاس سران کشورهای تولید کننده گاز در کشورش گفت : حضور شما در اجلاس اوپک گازی - حاوی این پیام بسیار مهم خواهد بود که دوستان مستقل در کنار هم هستند و نیز نشانگر تقویت همکاری های تنگاتنک ایران و بولیوی است.

رئیس جمهوری بولیوی همچنین به تشریح سیاستهای خصمانه آمریکا در جهان بویژه در آمریکای لاتین پرداخت و با بیان اینکه استکبار به دنبال جدایی ملت های همسو است - گفت : کشورهای مستقل جهان در شرایط کنونی جهان باید پیش از پیش به یکدیگر نزدیک شده و متحد عمل کنند.

 

کلیدواژه