روحانی: خروج آمریکا از برجام هزینه ای سنگین در پی دارد
(last modified Tue, 19 Sep 2017 03:51:26 GMT )
سنبله 28, 1396 08:21 Asia/Kabul
  •  روحانی: خروج آمریکا از برجام هزینه ای سنگین در پی دارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت : خروج احتمالی آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هزینه ای سنگین برای این کشور در پی خواهد داشت.

به گزارش رادیو دری، «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران که به منظور شرکت در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» در خصوص واکنش ایران در صورت خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته ای، افزود: «من معتقد نیستم که آمریکایی ها خواستار پرداخت چنین هزینه ای باشند، آنهم برای چیزی که انجام آن برای آنها بیهوده خواهد بود».

روحانی تصریح کرد: این اقدام احتمالی نه تنها سودی برای آمریکا ندارد بلکه همزمان باعث خواهد شد تا بی اعتمادی در ارتباط با آمریکا در جهان شکل بگیرد و تقویت شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: «در حال حاضر واشنگتن درگیر مساله کره شمالی است و در صورتی که از برجام خارج شود چه تضمینی می تواند به کره شمالی بدهد که بتواند به امید رسیدن به توافقی با آمریکا باقی بماند».

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه،آمریکا و آلمان) از دلو 1394 اجرایی شده است و دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه، همواره در مسیر اجرای برجام مانع‌تراشی می‌کند.

 

کلیدواژه