سنبله 28, 1396 10:49 Asia/Kabul
  • اظهارات دبیر شورای سیاسی مسلمانان هند درباره حمایت ایران از مسلمانان روهینگیا

دبیر شورای سیاسی مسلمانان هند ، ایران و ترکیه را از حامیان اصلی مسلمانان مظلوم روهینگیای میانمار دانست .

 "تسنیم  کوثر " دبیر شورای سیاسی مسلمانان هند در گفتگو با ایرنا در دهلی نو ضمن انتقاد از سکوت شماری از کشورهای اسلامی ازجمله عربستان درخصوص نسل کشی مسلمانان روهینگیا گفت ، سخنان مسئولان ایران و ترکیه در خصوص محکومیت قتل عام مسلمانان روهینگیا و کمک به این افراد، قوت قلبی برای پناهجویان روهینگیایی بوده است.

دبیر شورای سیاسی مسلمانان هند افزود ، متاسفانه به رغم کشتار چند هزار نفر و آوارگی بیش از چهارصد هزار مسلمان روهنیگیایی به بنگلادش تاکنون وجدان های خفته جامعه بشری بیدار نشده است.

وی تصریح کرد ،سکوت آمریکا و کشورهای غربی در خصوص نسل کشی مسلمانان روهینگیا ،ادعای پوچ آنها را در خصوص حقوق بشر  برای همگان آشکار کرد.

این فعال سیاسی هند همچنین در ادامه با اشاره به برنامه دولت هند برای اخراج مسلمانان روهینگیا ازاین کشور گفت، زمانی که مسلمانان در میانمار با قتل عام وسیع و گسترده مواجه هستند،این اقدام دولت هند تعجب برانگیز است.

وی با رد اتهامات برخی از مسئولان امنیتی در خصوص خطر امنیتی پناهجویان روهینگیایی افزود، این افراد هیچ خطری برای هند ندارند.
در حال حاضر حدود 40 هزار نفر از پناهجویان روهینگیایی در هند زندگی می کنند.

براساس آمارهای اعلام شده از 3 اسد گذشته تاکنون بیش از شش  هزار نفر از مسلمانان روهینگیا  در حملات  بودائیهای افراطی  و نظامیان میانمار کشته و هشت هزار نفر دیگر نیز زخمی  شده اند . 

 

کلیدواژه