ولایتی: مذاکرات مجدد درباره «برجام» پذیرفته نمی‌شود
(last modified Tue, 19 Sep 2017 13:39:42 GMT )
سنبله 28, 1396 18:09 Asia/Kabul
  • مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل
    مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل درخصوص پیشنهاد غربی‌ها برای از سرگیری مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: تجدید مذاکره درباره «برجام» از سوی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته نمی‌شود.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما؛ اظهار کرد: یک‌بار این مذاکرات انجام شده است و مدت‌های طولانی ایران با گروه پنج به علاوه یک (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) مذاکره کرد تا دو طرف به نتیجه رسیدند و هیچ تردیدی از سوی هیچ کشوری در این قرارداد و موافقت‌نامه پذیرفته نیست.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک از ژانویه 2016 اجرایی شده است، اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

ولایتی همچنین با بیان اینکه غرب به ویژه آمریکا هم‌اکنون طرح جدید تحریک قومیت‌ها برای تجزیه کشور‌ها را به راه انداخته‌اند افزود: موضع ایران در مساله کردستان عراق کاملا مشخص است و از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله عراق حمایت می‌کند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل تصریح کرد: اگر جدایی منطقه کردستان از عراق اتفاق بیافتد به دیگر کشور‌ها هم سرایت خواهد کرد و فرصتی برای حضور صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها فراهم خواهد شد تا در آینده به عنوان حامیان اقوام منطقه وارد شوند و مانند سوریه، آنجا را به آشوب بکشانند.

اصرار «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق بر برگزاری همه‌پرسی جدایی در این منطقه، با واکنش قاطع دولت عراق، گروه‌های مختلف عراقی، کشورهای منطقه  و غرب رو به رو شده است.

 

کلیدواژه