سنبله 29, 1396 13:19 Asia/Kabul
  • دیدار روحانی با رهبران مسلمان آمریکا در نیویورک

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه اسلام دین رحمت، دمکراسی، عقل، علم، مشورت و انتخابات است، تصریح کرد: راه اصلی مبارزه با تروریسم، اقدامات فرهنگی و معرفی اسلام واقعی به نسل جوان است.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی»، رئیس جمهوری ایران سه شنبه شب در دیدار رهبران مسلمان آمریکا در نیویورک به تلاش قدرت های بزرگ برای سلطه بر کشورهای اسلامی، اشاره کرد و افزود: قدرت‌های بزرگ می خواهند، تروریسم و افراط گری به عنوان یک ابزار برای مهار کشورها ، بدنام کردن اسلام و مسلمان‌ها در منطقه خاورمیانه و جهان ادامه پیدا کند.

روحانی با اشاره به کُشتار مردم بی گناه در آفریقا، خاورمیانه ، آسیا و دیگر مناطق جهان ، تصریح کرد : متاسفانه در کنار کُشتن انسان‌های بی‌گناه ، اسلام واقعی هم ذبح می‌شود، تا افکار عمومی جهان نسبت به دین اسلام خدشه دار شود.

وی، دین اسلام را یک قدرت هدایت‌کننده برای همه بشریت دانست و گفت: متاسفانه مشکل دیگر مسلمانان در کنار تروریسم، نوعی از تفکر است که گفته می شود اسلام با دمکراسی، رأی مردم، صندوق آراء مخالفت دارد.

رئیس جمهوری ایران خاطر نشان کرد: باید فاصله بین اسلام با آراء مردم ، انتخابات و دمکراسی را از بین ببریم.

رئیس قوه مجریه ایران ، تاکید کرد : در شرایط امروز جهانی باید اسلام واقعی تبیین و تفسیری صحیح از قرآن، اسلام و سیره پیامبراسلام (ص) صورت گیرد، تا معضلات امروزی را حل و فصل کرد.

 

کلیدواژه