سنبله 30, 1396 09:03 Asia/Kabul
  • روحانی نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر چهارشنبه به وقت محلی، نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

«حسن روحانی» که عصر یکشنبه وارد نیویورک شده بود، در نخستین روز سفر خود دیداری صمیمی با ایرانیان مقیم آمریکا داشت و خطاب به آنان گفت: ایرانیان مقیم خارج، سفیران فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی ایران هستند.

برنامه کاری و فشرده رئیس جمهوری اسلامی ایران از صبح روز دوشنبه با مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» آمریکا آغاز و با ملاقات با رئیس جمهوری بولیوی، دبیر کل سازمان ملل متحد، نخست وزیر سوئد، رئیس جمهوری فرانسه و رئیس جمهوری اتریش ادامه یافت.

برنامه پایان بخش روز دوشنبه، نشست با نخبگان سیاست خارجی آمریکا بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح سه شنبه نیز نشستی با مدیران رسانه های همگانی آمریکا داشت و پس از آن دیدار گفت وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی «ان بی سی» آمریکا انجام داد و در ادامه با نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهوری بلغارستان دیدار و پس از آن برای شرکت در نشست گروه تماس سازمان همکاری اسلامی درباره میانمار، راهی سازمان ملل شد.

عصر سه شنبه نیز «حسن روحانی» پس از دیدار با نخست وزیران پاکستان، نروژ و بلژیک، در یک نشست صمیمی با رهبران مسلمان آمریکا شرکت کرد که این نشست با اقامه نماز مغرب و عشاء و صرف شام پایان یافت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران  صبح روز چهارشنبه نیز با نخست وزیر بریتانیا دیدار و گفت وگو کرد و پس از آن در جمع سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

تمام دیدارهای دوجانبه «حسن روحانی» به استثنای دیدار با نخست وزیر بریتانیا که در مقر سازمان ملل متحد انجام گرفت، در هتل محل اقامت وی برگزار شد.

پایان بخش برنامه های روز چهارشنبه روحانی شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی بود و بلافاصله پس از آن رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، عازم فرودگاه نیویورک شدند تا در یک پرواز تقریبا 14 ساعته به تهران بازگردند.