سنبله 30, 1396 16:00 Asia/Kabul

رییس اتاق تحکیم روابط روسیه و ایران گفت: ایران ابرقدرت منطقه و یکی از قطب‌های جامعه جهانی است.

به گزارش رادیو تاجیکی،رجب صفراف در میز کشوری توسعه همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که امروز پنج شنبه در مشهد برگزار شد، افزود: اگر نقش و حضور ایران را در ثبات منطقه خاورمیانه و دنیای اسلام حذف کنیم یا نادیده بگیریم وضع خاورمیانه و دنیای اسلام به هم خواهد ریخت.

وی با بیان این که ایران قطب مهمی در ثبات منطقه و جهان اسلام است، گفت: با حضور ایران است که برخی کشورها جسارت نمی یابند برنامه‌های بد خود را برای منطقه پیاده کنند.

صفراف گفت: سیاست ایران انسان دوستانه و منطقی است و مردم ایران از توانایی و قدرتی برخوردار هستند که در هیچ جای دنیا مانند آن یافت نمی‌شود.

وی افزود: اینکه ایران در بحرانی‌ترین شرایط بین المللی و با وجود انواع تهدیدها و تحریم‌ها توانسته مستقل و با اقتدار به خود متکی بماند بسیار ارزشمند است و این ویژگی، از قدرت مردم ایران در جامعه، منطقه و پهنه بین‌المللی حکایت دارد.

رییس اتاق تحکیم روابط روسیه و ایران تأکید کرد: هیچ کشوری با ایران وارد جنگ نخواهد شد و این نه به خاطر علاقه به ایران است، بلکه به دلیل آن است که جسارت چنین اقدامی را نخواهند داشت.

صفراف سطح روابط اقتصادی ایران و روسیه را نیز قابل قبول دانست و ابراز امیدواری کرد با برپایی نشست‌های مشترک و تبادل آرا و افکار بازرگانان دو کشور، شناخت متقابل از بازارها به دست آید و موانع تجاری و قوانین محدود کننده برطرف شود.

رییس اتاق تحکیم روابط روسیه و ایران همچنین سابقه 22 سال همکاری دو کشور را یادآور شد و خاطر نشان کرد: حضور ایران در سوریه و نقش فعال منطقه ای که ایران دارد موجب شده است که روسیه نیز با راهبردهای صلح آمیز ایران در منطقه همسو شود و منفعل نباشد.