ظریف: گزینه سیاسی تنها راه حل بحران سوریه است
(last modified 1396-06-31T07:06:00+00:00 )
سنبله 31, 1396 11:36 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران
    وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران تنها گزینه حل بحران سوریه را راه حل سیاسی در راستای قطعنامه 2254 شورای امنیت دانست و گفت، برای تحقق این هدف همه ما باید با عزمی راسخ این حقیقت را باور کنیم.

به گزارش ایرنا، «محمد جواد ظریف» روز پنجشنبه در نشستی که به منظور بررسی بحران سوریه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد گفت، جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که رفع بحران سوریه جز راه حل سیاسی امکان پذیر نیست.

ظریف با اشاره به پیشرفت هایی که در یکسال گذشته در جلوگیری از گسترش درگیری ها در سوریه حاصل شده و بر اساس توافقنامه آخرین نشست آستانه، امکان استقرار ناظران بین المللی در این کشور بوجود آمده ابراز خرسندی کرد و خواستار تلاش مضائف همه کشورهای جهان در این زمینه شد.

وزیر امورخارجه ایران ادامه داد، ایران مصرانه خواهان برقراری آتش بس و مبارزه جمعی با تروریسم بوده و اعتقاد دارد که پیشرفت های زیادی در این راستا صورت گرفته است.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

جنگ بیش از شش ساله در سوریه، علاوه بر تخریب بیشتر اماکن این کشور، باعث آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان سوری شده است. 

 

 

کلیدواژه