روحانی: برای دفاع از سرزمین و ملت خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت
(last modified 1396-06-31T08:10:10+00:00 )
سنبله 31, 1396 12:40 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری ایران
    رئیس جمهوری ایران

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه ملت ایران، همواره در پی صلح و امنیت در کل منطقه و جهان بوده و از مظلومان جهان دفاع کرده است، گفت: برای دفاع از سرزمین و ملت خود از کسی اجازه نخواهیم گرفت و هیچ قدرتی قادر نیست ایران را در مسیر ایستادگی باز دارد.

«حسن روحانی» روز جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران،  با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح و قدرت دفاعی ایران همواره برای تحکیم عزت و صلح بوده است، اظهار کرد: ایران قدرت نظامی خود را هرگز برای تجاوز به کشور و سرزمین دیگری آماده نکرده، بلکه همواره این قدرت خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوزان آماده کرده است.

رئیس جمهوری ایران با تأکید بر اینکه سلاح و قدرت نظامی ایران برای دفاع از خود و ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریست‌ها است، گفت: کسانی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند، زمانی گروه‌های تروریستی را ساختند و به آنها پول، سلاح و آموزش دادند و تروریست‌ها در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بی‌گناه را قربانی کردند.

رئیس جمهوری ایران تاکید کرد: در برابر همه آنهایی که هر روز برای مردم منطقه و سراسر جهان مشکل می‌آفرینند و افتخار آنان فروش سلاح‌های مخرب برای سلب آزادی و راحتی مردم است و آنهایی که از رژیم صهیونیستی خونخوار که 70 سال است به عنوان غده سرطانی ملت‌های منطقه را تحت تجاوز و آزار قرار داده، تنها ملتی که همواره از مظلومان دفاع کرده، ملت ایران است. 

روحانی همچنین خطاب به قدرت‌های‌زورگو تاکید کرد: «چه بخواهید و چه نخواهید از مردم مظلوم یمن، سوریه و فلسطین دفاع خواهیم کرد و چه بخواهید و نخواهید، قدرت دفاعی و نظامی خود حتی موشک‌ها را آن مقدار که لازم بوده و برای بازدارندگی ضروری بدانیم، تقویت خواهیم کرد.»

کلیدواژه