سنبله 31, 1396 11:53 Asia/Kabul

مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) همزمان با تهران در سراسر ایران اسلامی و دیگر کشورها با حضور گسترده مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) در تهران در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) با حضور گسترده مادران و فرزندانشان برگزار شد.  

مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی که از صبح روز جمعه به طور همزمان در ایران و 41 کشور برگزار شد، مادران و کودکان شیرخوار با شرکت در مرثیه‌خوانی، هم ناله با مادر حضرت علی اصغر (ع)، فرزند امام حسین (ع) شدند.

مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) یکی از مناسک مذهبی در ماه محرم است که به یاد کودکان شهید شده در روز عاشورا، از سوی مسلمانان در ایران و دیگر کشورها در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

در مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی (ع) مادران با بر تن کردن لباس‌های هم شکل به نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آنان که بر روی آن، نام مبارک حضرت علی اصغر (ع) نقش بسته است، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز می‌کنند. 

مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی همه ساله به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و با هدف بزرگداشت شهید شش ماهه کربلا در صدها نقطه در ایران و جهان برگزار می‌شود.

پیش از این؛ «داود منافی‌پور» دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفته بود: در نخستین جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران و 41 کشور جهان برگزار خواهد شد.

کلیدواژه