میزان 02, 1396 19:17 Asia/Kabul
  • مرزهای هوایی ایران با منطقه کردستان عراق مسدود شد

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران از مسدود شدن مرزهای هوایی ایران با منطقه کردستان عراق خبر داد.

به گزارش رادیو دری،«کیوان خسروی» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه اعلام کرد : به درخواست دولت مرکزی عراق ، تمامی پروازهای ایران به مقصد فرودگاه های «سلیمانیه» و «اربیل» و همچنین پروازهای عبوری از فضای ایران از مبداء منطقه کردستان عراق متوقف شد .

خسروی از برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی ایران که صبح روز یکشنبه، به منظور بررسی درخواست دولت مرکزی عراق در خصوص انسداد مرزهای ایران با منطقه کردستان عراق برگزار شد ، خبر داد و اظهار کرد: بر اساس این تصمیم همه پروازهای ایران به مقصد فرودگاههای منطقه کردستان نیز متوقف شده است.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران، خاطر نشان کرد: تصمیم های عجولانه برخی مسوولان منطقه کردستان عراق ضمن محدود کردن قدرت بازیگری و گفت و گوی سازنده کُردها در حاکمیت عراق، امنیت مردم کُرد عراق و منطقه را با چالش های  جدی مواجه خواهد کرد.

برخی احزاب منطقه کردستان عراق ، 7 ژوئن در نشستی با حضور «مسعود بارزانی»، رئیس این منطقه با برگزاری همه‌‌ پرسی جدایی منطقه کردستان از عراق در 3 میزان موافقت کردند ؛ موضوعی که با مخالفت قاطع دولت، گروه‌های مختلف عراقی‌ و کشورهای منطقه و جهان رو به رو شده است. با این حال «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق از کُردهای عراق خواسته است در این همه پرسی شرکت کنند.