موگرینی: نمی‌توان درباره «برجام» دوباره مذاکره کرد
(last modified 1396-07-03T04:43:27+00:00 )
میزان 03, 1396 09:13 Asia/Kabul
  • «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
    «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز عربی باردیگر تاکید کرد: نمی‌توان درباره توافق هسته‌ای ایران دوباره مذاکره کرد.

«فدریکا موگرینی» گفت: توافق هسته‌ای ایران موثر بوده است و نباید بر سر آن دوباره مذاکره شود، چون دوازده سال بر سر آن مذاکره شده است.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با این ادعا که برجام، از تلاش ایران برای رسیدن به تسلیحات اتمی جلوگیری کرد، افزود: اگر یک توافق وجود دارد که به آن عمل شده و موثر بوده است، باید از آن محافظت کرد. 

«فدریکا موگرینی» اظهار کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نهادی است که برای نظارت بر عملی شدن توافق هسته‌ای ایران پیش‌بینی شده است و این، رئیس جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری فرانسه نیستند که بر آن نظارت داشته باشد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هفت بار عملی شدن برجام از سوی ایران را تایید کرده است و این نهاد همچنان به تایید عمل کامل ایران به تعهدهای برجامی‌اش ادامه می‌دهد.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته است خروج این کشور از برجام بررسی خواهد شد. این مواضع آمریکایی‌ها مورد تایید دیگر اعضای گروه پنج به علاوه یک و اتحادیه اروپا نیست و آمریکا در خروج احتمالی از برجام، تنها است.

کلیدواژه