سخنگوی وزارت‌خارجه ایران:چهره بهتری از ایران در سازمان ملل ارائه شد
(last modified 1396-07-03T11:23:45+00:00 )
میزان 03, 1396 15:53 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت‌خارجه ایران:چهره بهتری از ایران در سازمان ملل ارائه شد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک و حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توانست چهره بهتری از سیاست های ایران در منطقه و جهان ارائه کند.

به گزارش رادیو دری،«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره دیپلماسی فعال ایران در نیویورک و تلاش های آمریکا برای ایجاد منظومه ای از اتهام ها و ادعاها برای بستر سازی "ایران هراسی" در منطقه گفت: رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در حد وسیعی از ابتدای مجمع عمومی وجود داشته و هنوز هم ادامه دارد.

قاسمی تصریح کرد: وزیر امورخارجه ایران کماکان در نیویورک رایزنی های خود را دارد و تا دیروز بیش از 42 مذاکره، نشست و مصاحبه مطبوعاتی در نیویورک داشته اند و این روند در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره سیاست ها و اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت: سیاست های امریکا اتفاق جدیدی نیست و این اظهارات ماهیت هیات حاکمه این کشور را هر از چندگاهی در اشکال مختلف نشان می دهد.

قاسمی درباره سیاست جدید دولت آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا افزود: این کار غیرانسانی و غیرمنطقی است که توسط رئیس جمهوری آمریکا دنبال می شود و اقدامی محکوم و مطرود است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره نشست کمیسیون مشترک برجام و اینکه آیا جمهوری اسلامی در این نشست اعتراضی به روند اجرای برجام مطرح کرد، گفت: دو نشست کارشناسی و وزیران امورخارجه در نیویورک برگزار و در این نشست‌ها تمام کارشکنی‌ها، بدعهدی‌ها و مشکلاتی که توسط آمریکا بعد از توافق ایجاد شده بود، توسط وزیرامورخارجه ایران مطرح شد و تمام مسائل مورد پیگیری قرار گرفت.

قاسمی درباره برگزاری همه پرسی در منطقه کردستان عراق هم افزود: این اقدام در مقطع نامناسب و در شرایطی که دولت عراق موفق شده بود تا حد بسیاری در مبارزه با تروریسم داعش موفقیت‌هایی کسب کند، بدون منطق لازم و در وضعیت خاصی انجام شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درباره نشست سه جانیه وزیر امورخارجه ایران در نیویورک با وزیران امورخارجه ترکیه  و عراق که در خصوص منطقه  کردستان برگزار شد، گفت: سه کشور ایران، عراق و ترکیه مسایل متعدد و مختلفی را با یکدیگر دارند که گاهی نیاز است آنها را بازبینی کنند و مسایل را رصد و رایزنی های لازم را در جهت تثبیت ثبات و امنیت منطقه داشته باشند.

 

کلیدواژه