میزان 04, 1396 07:49 Asia/Kabul
  •  دعوت از مردم ایران برای حضور باشکوه در آیین تشییع شهید حججی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ملت ایران برای حضور باشکوه در آیین تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم اهل بیت (ع)، «محسن حججی» دعوت کرد.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم اهل بیت (ع)، «محسن حججی»، دوشنبه شب وارد تهران شد.

«محسن حججی» 18 اسد  سال روان پس از اسارت به دست عناصر گروه تروریستی داعش در مرز سوریه و عراق به شهادت رسید.

در آیین استقبال از پیکر مطهر شهید محسن حججی، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران،  فرماندهان نیروهای هوافضا و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پرسنل نیروی هوایی ارتش و نیروی انتظامی و جمعی از مقامات لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

همچنین خانواده شهید «محسن حججی» و شماری از همرزمانش پیکر این شهید سرافراز را همراهی می کردند.

قرار است پیکر مطهر شهید حججی امروز (سه شنبه) پس از طواف در حرم مطهر امام رضا (ع) (امام هشتم شیعیان جهان) در مشهد مقدس (شمال شرق ایران)، روز چهارشنبه در تهران تشییع و سپس برای خاکسپاری به شهر «نجف‌آباد» ولایت اصفهان (مرکز ایران) زادگاه این شهید والامقام انتقال داده شود.

بحران در سوریه از سال 1390 و در عراق از سال 1393  با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است. نیروهای سوری و عراقی به کمک نیروهای محور مقاومت در ماه های اخیر توانسته اند ضربات سختی به تروریست ها وارد کنند.