میزان 07, 1396 12:54 Asia/Kabul
  • آذری‌جهرمی: ایران آماده نقش آفرینی در عرصه مخابرات جهانی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با درخواست از دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات برای عضویت پنج دانشگاه برتر ایران در این اتحادیه، اظهار کرد: ظرفیت دانشگاهی ایران آماده نقش آفرینی در عرصه مخابرات جهانی است.

به گزارش رادیو دری،«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه نشست وزیران ارتباطات عضو اتحادیه جهانی مخابرات در بوسان کره جنوبی، در دیدار «هولین ژائو» Houlin Zhao دبیرکل این اتحادیه، از وی برای سفر به تهران و آشنایی با پیشرفت‌ها در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران دعوت کرد.

آذری‌جهرمی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای تغییر ساختار مدل تعرفه‌گذاری اینترنت در ایران، از دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات درخواست کرد در مدت یک ماه درباره اعزام مشاوران خُبره در این عرصه به ایران اقدام کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به رفتار «انجمن مبانی موبایل» GSMA در حذف عضویت اپراتورهای ایران از این انجمن در پی صادر نکردن مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا و نیز برخورد شرکت «اپل» Apple با برنامه سازان ایرانی، بر پیگیری دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در این موارد تاکید کرد.

«هولین ژائو» دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات نیز در این دیدار از درخواست عضویت پنج دانشگاه برتر ایران در انجمن جهانی مخابرات استقبال کرد و گفت: ظرف یک ماه آینده کارشناسان خُبره‌ای برای مشاوره در امر تغییر ساختار تعرفه سرویس ارتباطی در ایران،‌ انتخاب و اعزام می‌شوند.

ژائو همچنین با انتقاد از رفتار انجمن مبانی موبایل در حذف برنامه‌های ایرانی، تاکید کرد: همه تلاش خود را برای اصلاح این رفتار به کار می‌برد و موضوع حذف برنامه‌های ایرانی را از «اپ استور» APPSTORE پیگیری خواهد کرد.

در کنار نمایشگاه جهانی مخابرات بوسان (تله کام 2017) که از 25 سپتامبر به مدت چهار روز در بوسان کره جنوبی آغاز به کار کرده است، اجلاس سالیانه وزیران، قانونگذاران، سیاست‌گذاران و مقام‌های عالی‌رتبه‌ حوزه‌ «آی سی تی» ICT از کشورهای مختلف جهان نیز برگزار می‌شود تا کشورها برای همکاری مشترک و اجرای پروژه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنند.

 

کلیدواژه