میزان 08, 1396 12:52 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به تداوم وضعیت بحرانی مسلمانان میانمار
    واکنش ایران به تداوم وضعیت بحرانی مسلمانان میانمار

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: تداوم وضعیت بحرانی و اسفناک مسلمانان روهینگیایی میانمار و بی توجهی دولت این کشور به هشدارها، می تواند شرایط موجود را تبدیل به یکی از بدترین بحران های انسانی عصر حاضر کند.

«بهرام قاسمی» روز شنبه در واکنش به تداوم وضعیت بحرانی مسلمانان میانمار، تصریح کرد: با وجود آگاه سازی ها، هشدارها و درخواست های کشورها، سازمان های بین المللی، شخصیت ها و افکار عمومی بین المللی، شاهد تداوم بی توجهی دولت میانمار به خواسته های جامعه جهانی هستیم که امری غیرقابل پذیرش است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران خاطرنشان کرد: رایزنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت و گوی تلفنی ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه ایران با سران و وزیران خارجه کشورهای اسلامی در تهران و نیویورک، ارسال کمک های انساندوستانه ملت ایران به آوارگان میانماری و تلاش رسانه های داخلی و بین المللی ایران برای انعکاس وضعیت اسفبار آوارگان روهینگیایی در بنگلادش به جهان، تنها بخشی از تلاش های سیاسی و دیپلماتیک ایران برای کمک به حل هر چه سریعتر این بحران بوده است.

قاسمی به اقدام انسان دوستانه دولت بنگلادش در پذیرش آوارگان میانماری اشاره و تاکید کرد: کشورها ، مجامع بین المللی و تمامی سازمان های مردم نهاد باید در کنار بنگلادش به تلاش های خود برای متوقف کردن روند آوارگی مسلمانان میانمار و ارسال فوری کمک های بیشتر و رسیدگی به وضعیت آنها، اقدام کنند.

بر اساس آمارهای اعلام شده، در نتیجه حملات ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین، غرب این کشور که از 25 اوت گذشته آغاز شده است، بیش از شش هزار مسلمان روهینگیایی کشته و دست‌کم هشت هزار نفر دیگر زخمی و بیش از 430 هزار نفر به بنگلادش فرار کرده‌اند.

کلیدواژه