میزان 11, 1396 08:47 Asia/Kabul
  • روحانی: تغییر در مرزهای جغرافیایی عامل گسترش ناامنی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر تقویت دولت‌های مرکزی در عراق و سوریه، گفت: هر گونه بر هم خوردن ثبات در مرزهای جغرافیایی به گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواهد انجامید.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» عصر دوشنبه در دیدار «حلوصی آکار» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه در تهران، با بیان اینکه ایران و ترکیه در منطقه با تهدیدهای مشترک منطقه‌ای از جمله تروریسم، ناامنی و بی‌ثباتی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: باید برای رفع این تهدیدها و درچارچوب منافع مشترک، روابط و همکاری‌های همه جانبه تهران -آنکارا گسترش یابد.

رئیس جمهوری ایران با تأکید بر اینکه اراده دو دولت ایران و ترکیه بر تقویت مناسبات و همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور استوار است، تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران و ترکیه می‌توانند با توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات، در بخش‌های مختلف، روابط سازنده‌ای را درچارچوب رفع تهدیدهای منطقه‌ای سامان دهند.

روحانی همچنین مبارزه با تروریسم و حفظ مرزهای جغرافیایی در منطقه را از مهم‌ترین اهداف ایران و ترکیه در توسعه همکاری‌ها و روابط دانست و گفت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و لنگر ثبات در منطقه‌، هرگاه در کنار هم باشند، تأثیرگذاری و نقش آفرینی بهتری درچارچوب حل و فصل مسائل منطقه‌ای خواهند داشت.

«خلوصی آکار» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه نیز در این دیدار ایران و ترکیه را دو قدرت مهم منطقه برشمرد و گفت: دو کشور می‌توانند با توسعه همکاری‌ها و روابط،  نقش مؤثری در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه ایفاء کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه اظهار کرد: کشورش به تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق احترام قائل است و آمادگی دارد تا درچارچوب مبارزه با تروریسم و بی‌ثباتی همکاری‌های خود را با کشورهای دوست به ویژه ایران گسترش دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه یکشنبه‌شب در صدر هیاتی عالی‌‌رتبه نظامی وارد تهران شد.

 

کلیدواژه