میزان 11, 1396 19:35 Asia/Kabul
  • سرتیپ حاتمی: جریان تجزیه طلبی در عراق، برای امنیت منطقه زیانبار است
    سرتیپ حاتمی: جریان تجزیه طلبی در عراق، برای امنیت منطقه زیانبار است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با اشاره به مخالفت تهران با تجزیه طلبی در عراق و به هم خوردن مرزهای این کشور گفت: جریان تجزیه طلبی در عراق برای امنیت منطقه زیانبار است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «امیر سرتیپ حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز سه شنبه گفت: جمهوری اسلامی برای حفظ تمامیت ارضی و ثبات در کشورهای منطقه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و امروز که در عراق این جریان مخرب شکل گرفته است حتماً با این کشور در جهت مقابله با این گونه تحرکات همکاری خواهد کرد.

سرتیپ حاتمی افزود: تلاش برای تجزیه کشورهای منطقه روی دیگر سکه تروریسم است و این حرکت از همان منبعی تغذیه می کند که جریان تروریسم تکفیری را سازماندهی، حمایت و پشتیبانی کرد.

وزیر دفاع ایران تاکید کرد: مجریان و عاملان تجزیه طلبی عراق بدانند حتماً در زمین آمریکا و رژیم صهیونیستی بازی می کنند زیرا کشورهای منطقه به آرامش، امنیت و ثبات نیاز دارند و هر حرکتی خلاف خواست مردم کشورهای منطقه محکوم به شکست خواهد بود.

سرتیپ حاتمی با تاکید بر لزوم هوشیاری و برخورد فعال با کانون های بحران و ناامنی در منطقه تصریح کرد: با رصد و پایش تحولات منطقه ای نباید اجازه داد توطئه ای شکل بگیرد.

وزیر دفاع ایران، موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را همکاری با همه کشورهای منطقه برشمرد و اظهار کرد: تهران از همه کشورهای منطقه با تمام وجود و صمیمانه برای صلح، ثبات و امنیت دعوت به همکاری می کند.

همه‌پرسی جدایی در منطقه کردستان عراق با وجود مخالفت جهانی و واکنش قاطع دولت عراق، با انگیزه شخصی «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق برگزار شد. این اقدام بارزانی نقض قانون اساسی عراق و مقررات بین‌المللی است.