میزان 13, 1396 09:09 Asia/Kabul
  • قاسمی: آمریکا عامل اصلی گسترش شبکه های تبهکاری فراملی قاچاق انسان است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارش اخیر دولت آمریکا علیه ایران در موضوع قاچاق انسان را مردود خواند و تاکید کرد، سیاست های مداخله جویانه و بی ثبات کننده آمریکا در جهان به ویژه در غرب آسیا و آفریقا زمینه گسترش شبکه های تبهکاری فراملی قاچاق انسان را فراهم کرده است.

به گزارش رادیو دری، «بهرام قاسمی» چهارشنبه شب تصریح کرد، آمریکا با استفاده از منابع و اطلاعات نامعتبر، اتهاماتی بی اساس، ناروا و  غیرواقعی را در موضوع قاچاق انسان به ایران نسبت داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود، آمریکا تلاش می کند تا از طریق این اقدامات، افکار عمومی جهان را از نقش و مسئولیتی که آن کشور ذیل معاهدات و کنوانسیون های بین المللی ذیربط در زمینه قاچاق انسان به آن متعهد شده منحرف سازد.

قاسمی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولت امضاء کننده کنوانسیون سازمان ملل متحد در مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو - Palermo) تاکنون اقدامات اجرایی و قانونی گسترده ای در زمینه مقابله با پدیده شوم قاچاق انسان انجام داده خاطر نشان کرد اقدامات ایران در زمینه مبارزه با قاچاق انسان،  مورد تایید نهادهای مربوط به سازمان ملل متحد قرار و در گزارش های دفتر مقابله با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد نیز تایید و منعکس شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران معتقد است در مقابله با پدیده جهانی قاچاق انسان به ویژه کودکان و زنان، ضرورت دارد به دلایل اساسی و ریشه ای قاچاق و استثمار انسان به ویژه مداخلات خارجی و درگیری های مسلحانه توجه کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا  اخیرا در تازه‌ترین اقدام از زنجیره گام‌های ضد ایرانی واشنگتن، ایران را به قاچاق گسترده انسان متهم کرد.

 

کلیدواژه