میزان 15, 1396 08:30 Asia/Kabul
  • ظریف: ایران در حوزه موشکی هیچ محدودیتی را نمی‌پذیرد

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره حفظ توان موشکی و دفاعی خود هرگز محدودیتی را از سوی غرب نمی‌پذیرد.

«محمدجواد ظریف» روز جمعه در گفت وگو با نشریه آمریکایی نیوزویک، بر لزوم حفظ توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران با بیان این که موشک‌های بالستیک ایران برای حمل تسلیحات اتمی طراحی نشدند، گفت: آزمایش‌های موشکی ایران به منزله نقض روح «برجام» نیست و این آزمایش‌ها صرفا دفاعی است.

ظریف با تاکید بر این که ایران هرگز گزینه تسلیحات اتمی را دنبال نمی‌کند، تاکید کرد: ایران، اما بر اساس قوانین بین‌المللی و توافق هسته‌ای گزینه‌هایی در اختیار دارد و در پاسخ به خروج آمریکا از «برجام»، هر لحظه در دسترس هستند.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند اروپا در صورت فروپاشی برجام، جانب آمریکا را خواهد گرفت؟ گفت: توافق هسته‌ای بعد از آن حاصل شد که همه فهمیدند که این مسیر، بهترین مسیر است.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: ایران هنوز درباره پاسخ خود به حالت نقض توافق هسته‌ای تصمیم نگرفته است و بعد از ارزیابی پاسخ طرف‌های دیگر از جمله اروپایی‌ها تصمیمات مقتضی را اتحاذ خواهد کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمایت تهران از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه و آینده سیاسی این کشور، تصریح کرد: فقط مردم سوریه درباره آینده سیاسی کشور خود تصمیم خواهند گرفت. 

ظریف درباره رویکرد رژیم صهیونیستی در منطقه نیز گفت: رژیم اسرائیل از ایران به عنوان بهانه‌ای برای توسعه‌طلبی، نقض حقوق مردم فلسطین و دستیابی به سلاح هسته‌ای استفاده کرده و رژیم اسرائیل تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است. 

کلیدواژه