میزان 15, 1396 10:04 Asia/Kabul
  • سفیر بریتانیا در تهران: ایران به برجام پایبند بوده است

سفیر بریتانیا در تهران با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران کاملا به برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» پایبند بوده است ابراز امیداوری کرد «دونالد تراپ» رئیس جمهوری آمریکا در گزارش جدید خود به کنگره پایبندی ایران را به برجام تائید کند.

به گزارش رادیو دری،«نیکلاس هاپتون» Nicholas Hopton روز جمعه گفت: لندن بارها خطرات تایید نکردن پایبندی ایران به برجام از سوی دولت آمریکا را اعلام و  از واشنگتن  خواسته است به این توافق بین المللی پایبند باشد.

سفیر بریتانیا در تهران با بیان این که لندن به برجام پایبند است افزود بریتانیا درصورت تایید نکردن پایبندی ایران به برجام از سوی دولت ترامپ به رایزنی با کنگره آمریکا درخصوص مزایای این توافق بین المللی و ضرورت حفظ آن ادامه خواهد داد.

دولت آمریکا به‌موجب قوانین داخلی این کشور بایستی هر 90 روز یک‌بار گزارشی درباره پایبندی ایران به تعهداتش در برجام تقدیم کنگره این کشور کند. موعد این گزارش 15 اکتبر است.

اگر ترامپ اعلام کند، ایران به برجام پایبند نبوده است، کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت تا درباره اعمال مجدد تحریم‌هایی که اجرای آنها به موجب برجام متوقف شده است تصمیم‌گیری کند.  در صورتی که کنگره به بازگشت تحریم‌ها رأی دهد، آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همواره بر خلاف مواضع طرف‌های دیگر برجام (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن است، اما جهان مخالف این اقدام رئیس جمهوری آمریکا است.

 

کلیدواژه