سرلشکر جعفری: اجرای قانون «کاتسا» معادل خروج یکجانبه آمریکا از «برجام» است
(last modified 1396-07-16T09:28:08+00:00 )
میزان 16, 1396 13:58 Asia/Kabul
  •  سرلشکر جعفری: اجرای قانون «کاتسا» معادل خروج یکجانبه آمریکا از «برجام» است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران از فرصت رفتار خصمانه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای جهش در برنامه‌های دفاعی، موشکی و منطقه‌ای استفاده خواهد کرد.

«سردار سرلشکر محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه‌ شورای راهبردی سپاه، تصریح کرد: در صورت اجرای قانون «کاتسا» و قانون تحریم‌های جدید آمریکا، این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را تا شعاع دو هزار کیلومتری بُرد موشک‌های ایران منتقل کند.

مجلس نمایندگان آمریکا 25 ژوئیه 2017 طرح تحریم‌های جامع ایران را تصویب کرد که مخفف انگلیسی این قانون به عنوان مادر تحریم‌ها «کاتسا» نام دارد. 

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: در صورتی که اخبار پراکنده موجود درخصوص اقدام دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان گروهی تروریستی صحیح باشد، سپاه پاسداران نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان به ویژه منطقه خاورمیانه، هم‌تراز گروه تروریستی داعش درنظر خواهد گرفت.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه آمریکا مسیری کاملاً اشتباه برای مذاکره با ایران درباره منطقه انتخاب کرده است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد مسائل منطقه را در جایی غیر از میز مذاکره حل کند و در این خصوص حرفی برای مذاکره وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همچنین با تأکید بر اینکه تحریم‌های جدید آمریکا شانس هرگونه تعامل را برای همیشه از بین خواهد برد، گفت: این تحریم‌ها تجربه «برجام» را کامل می‌کند که گفت و گو برای آمریکا یک تعامل یا حل مساله نیست، بلکه ابزار فشار و دشمنی است.

کلیدواژه