میزان 17, 1396 07:07 Asia/Kabul
  • انتقاد نماینده ایران در سازمان ملل از آمریکا

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از اقدامات خصمانه آمریکا در قبال ایران و برجام انتقاد کرد .

به گزارش رادیو دری، «غلامعلی خوشرو»، نماینده ایران در سازمان ملل در سرمقاله ای در نیویورک تایمز ، اظهارات غلط دولت "دونالد ترامپ " رئیس جمهوری آمریکا را درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برشمرد و تاکید کرد ،برجام توافقی مبتنی بر قطعنامه شورای امنیت و اعتبار بین المللی رژیم عدم اشاعه سلاح های هسته ای است.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود ، ایران  به دنبال توسعه یا دستیابی به سلاح هسته ای نیست و این عبارت پردازی که به دقت مذاکره و تدوین شده، جمهوری اسلامی را از توسعه فنآوری نظامی متعارف بازدارنده که بسیاری کشورهای دیگر دارند، باز نمی دارد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه،آمریکا و آلمان) از ژانویه 2016 اجرایی شده است و دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه، همواره در مسیر اجرای برجام مانع‌تراشی می‌کند.

دونالد ترامپ با انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک، قرار است 12 اکتبر تصمیم خود را درباره برجام و همچنین راهبرد جامع آمریکا در قبال ایران اعلام کند. ضرب‌الاجل 90 روزه تایید پایبندی ایران به برجام از سوی دولت ترامپ هم 15 اکتبر به پایان می‌رسد.

 

 

کلیدواژه