میزان 17, 1396 16:04 Asia/Kabul
  •  تاکید ایران و ارمنستان بر توسعه مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه ها

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران به دنبال توسعه روابط خود با کشورهای همسایه است ، ارمنستان را دارای جایگاهی بسیار مهم در سیاست خارجی ایران دانست .

«اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با «کارن کاراپتیان» ‏ نخست وزیر ‏ارمنستان در تهران، اظهار کرد: ارمنی های ساکن ایران پل ارتباطی خوبی برای توسعه روابط تهران - ایروان هستند و ایران هیچ سقف و محدودیتی برای همکاری‌های اقتصادی،‌ سیاسی و فرهنگی با ارمنستان ندارد.

معاون اول رئیس جمهوری ایران، سفر نخست وزیر ارمنستان به تهران را فرصت خوبی برای توسعه روابط دو کشور دانست و خاطر نشان کرد: ارمنستان عضو اتحادیه اوراسیا است و روابط خوبی با اتحادیه اروپا هم دارد که ایران می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

جهانگیری با بیان اینکه ایران و ارمنستان می توانند در زمینه های حمل و نقل ، انرژی ، برق و گاز،‌ کشاورزی و موضوعات علمی و فرهنگی همکاری‌ داشته باشند، تصریح کرد: ارمنستان یکی از محورهایی است که می‌تواند بین خلیج فارس و دریای سیاه ارتباط برقرار کند و منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران نیز فرصت خوبی برای مشارکت بخش خصوصی دو کشور است. 

«کارن کاراپتیان» نخست وزیر ارمنستان هم در این نشست خبری با تاکید بر افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ارمنستان، تصریح کرد: کشورش علاقمند ورود شرکت های ایرانی به بازار ارمنستان برای توسعه مناسبات تجاری است.

نخست وزیر ارمنستان ضمن قدردانی از همکاری های ایران در مورد مناقشه قره باغ، از معاون اول رئیس جمهوری ایران برای سفر به ارمنستان دعوت کرد.

نخست وزیر ارمنستان به همراه هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی برای دیدار با مقام های جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه وارد تهران شد.‏

 

کلیدواژه