میزان 18, 1396 15:57 Asia/Kabul
  •  ظریف: ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه خاورمیانه از زمانی دستخوش نا امنی و بی ثباتی گردید که نیروهای خارجی شروع به مداخله کردند ، تاکید کرد: تهران صلح، ثبات و امنیت را برای همه ملت های منطقه خواستار است.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مقاله‌ای در مجله آتلانتیک The Atlantic که امروز(سه شنبه) منتشر شد با بیان اینکه برخی از همسایگان ایران به دنبال ثبات در منطقه نیستند نوشت: متحدان غرب ، بیش از آنکه به مسائل ملت های خودشان توجه کنند، ثروت خود را هزینه خرید اسلحه، ترویج وهابیت، حمایت از گروه های تروریستی و ایجاد ناامنی در منطقه از طریق حمله به یمن، مداخله در امور بحرین و حمایت از داعش در سوریه و عراق می کنند.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای ،همسایگان ایران می توانستند معاملات تجاری و سرمایه‌گذاری بیشتری با تهران داشته باشند اما آنها به عکس عمل کردند ، افزود: پس از برجام برخی همسایگان سعی کردند این توهم را ایجاد کنند که ایران ریشه اصلی بی ثباتی است.

ظریف با اشاره به قدرت دفاعی ایران اظهار کرد: با توجه به خصومت برخی همسایگان و با درنظرگرفتن تجربه جنگ هشت ساله‌ای که رژیم بعث عراق علیه ایران به راه انداخت ، ایران تلاش کرد توان دفاعی خود را تقویت کند.

وزیر خارجه ایران همچنین خاطرنشان کرد: هیچ کشور و یا طرفی نباید از توانمندی موشکی و اصولا قدرت نظامی ایران هراس داشته باشد، مگر آنکه خیال حمله و یا اقدام تروریستی علیه ایران را در سرپرورانده باشد.

 

کلیدواژه