میزان 18, 1396 16:24 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی به ارمنستان است

رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار نخست وزیر ارمنستان با تاکید بر آمادگی تهران برای ارایه بیشتر خدمات فنی – مهندسی به ایروان گفت: ایران مصمم به توسعه همکاری‌ها و روابط دوستانه با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه  در دیدار «کارن کاراپتیان» ‏Karen Karapetyan‏  نخست وزیر ‏ارمنستان در تهران، روابط دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و تلاش بیشتر در راستای استفاده حداکثری از توانمندی‌ها برای توسعه روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان تهران – ایروان را ضروری دانست.

روحانی با اشاره به اینکه پیوستن ایران به جمع کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در شکل گیری روابط و همکاری‌های جدید در منطقه نقش بسزایی دارد افزود: باید از ظرفیت و توانمندی‌های مناطق آزاد تجاری در مرزهای ایران و ارمنستان برای توسعه همکاری‌ها و تحرک در مناسبات تجاری و اقتصادی دو جانبه استفاده کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه، خاطر نشان کرد: حل مسایل و بحران‌های موجود در هر یک از کشورها به نفع کل منطقه خواهد بود.

«کارن کاراپتیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف، حضور بیشتر شرکتها و سرمایه‌گذاران ایرانی را در مناطق آزاد ارمنستان خواستار شد.

کاراپتیان همکاری های سه جانبه ایران، ارمنستان و گرجستان در حوزه ترانزیت با ترکمنستان در بخش انرژی را مهم دانست و بر لزوم تلاش بیشتر کمیسیون های مشترک همکاری تهران و ایروان برای ساماندهی این مناسبات تاکید کرد.

کاراپتیان مواضع ایران در عرصه بین‌الملل را در راستای توسعه روابط دوستانه میان کشورها برشمرد و گفت: موضع‌گیری متوازن ایران در راستای مسایل منطقه، ضامن صلح و ثبات بیشتر در منطقه خواهد بود.