اتباع خارجی می‌توانند بدون ویزا به «منطقه تجارت آزاد اروند» ایران مسافرت کنند
(last modified 1396-07-19T12:24:10+00:00 )
میزان 19, 1396 16:54 Asia/Kabul
  • اتباع خارجی می‌توانند بدون ویزا به «منطقه تجارت آزاد اروند» ایران مسافرت کنند

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تمامی اتباع خارجی از سراسر دنیا می‌توانند بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند با انجام مراحل کنترلی تردد کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس،«عبدالله کعبی» قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند در دومین همایش روستا و عشایر منطقه آزاد اروند که در شلهه امام حسن عسکری (ع) آبادان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای آغاز به کار هیئت‌مدیره جدید اعتبارات بسیاری در بخش‌های مختلف آبادان و خرمشهر هزینه کرد.

وی در اشاره به وضعیت بد واحدهای درمانی در آبادان پیش از ورود سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: روزی برای بازدید به بیمارستان طالقانی آبادان رفته بودیم، از نزدیک مشاهده کردیم که در اتاق عمل زیر پای پزشکی که در حال عمل بود فاضلاب جاری بود، امروز یکی از بهترین اتاق‌های عمل در کشور را بیمارستان طالقانی دارد.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند افزود: سازمان منطقه آزاد اروند 200 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های درمانی آبادان و خرمشهر اختصاص داد که تاکنون 70 میلیارد تومان آن محقق شده است، اگر سازمان منطقه آزاد اروند در منطقه وجود نداشت محال بود که این میزان اعتبار درزمینهٔ درمانی تأمین و هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار وظیفه سازمان منطقه آزاد اروند است، عنوان کرد: فرودگاه آبادان پیشانی ورودی آبادان است، سازمان منطقه آزاد اروند طی تفاهمی با شرکت فرودگاه‌های کشور 66 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی آبادان تأمین کرد، بر این اساس در آینده نه‌چندان دور شاهد تحولات مهمی در این فرودگاه خواهیم بود.

کعبی گفت: در موضوع توسعه ریلی نیز متعهد شدیم که شهرک‌های صنعتی را از طریق احداث خط ریلی به راه‌آهن خرمشهر و خط آهن شلمچه متصل کنیم که این نیز قطعاً درزمینهٔ تأمین زیرساخت‌های اقتصادی اقدامی مهم به شمار می‌آید.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به برخی واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی به موضوع ورود بدون ویزا اتباع عراقی به محدوده منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: در یک برهه‌ای که خبر تردد بدون ویزای شهروندان استان بصره عراق را مطرح کردیم واکنش‌های متعددی را در شبکه‌های اجتماعی شاهد بودیم، این اقدام سازمان منطقه آزاد اروند تنها اجرای قانون ابلاغی است.

وی افزود: موضوع ورود اتباع خارجی بدون ویزا به محدوده مناطق آزاد کشور مصوب مجلس و تأییدشده توسط شورای نگهبان و ابلاغ‌شده توسط دولت است، این تنها محدود به منطقه آزاد اروند و اتباع عراقی نیست، تمامی اتباع خارجی از سراسر دنیا می‌توانند بدون ویزا به محدوده منطقه آزاد اروند با انجام مراحل کنترلی تردد کنند.

کعبی گفت: اکنون در کیش این طرح در حال اجرا است، ما در منطقه آزاد اروند گفتیم استان بصره کشور عراق با جمعیت 3 میلیون نفری در جوار کشور ما قرار دارد، این‌ها را ترغیب به حضور در محدوده منطقه آزاد اروند برای استفاده از خدمات و زیرساخت‌های این منطقه کنیم تا درواقع چرخش اقتصادی و اشتغال مردم منطقه فراهم شود.

وی بیان کرد: ورود بدون ویزا و ورود با ویزا هیچ تفاوتی ندارد، تنها تفاوت این دو در هزینه ویزا است اما کنترل گذرنامه، پایش هویتی و امنیتی اتباع در بدو ورود به کشور مانند گذشته که نه بیش از گذشته انجام می‌شود. درواقع ویزای رایگان یک راهکار تشویقی برای جذب گردشگر خارجی است.

قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: با نگاه بدبینانه به موضوعات و مسائل منطقه نمی‌توانیم اهداف و چشم‌اندازهای منطقه آزاد اروند را عملیاتی کنیم، سازمان منطقه آزاد اروند با آغوش باز انتقادها را می‌پذیرد و با تمام توان مأموریت محول شده را اجرا می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم ایجاد احساس رضایتمندی در مردم و تبدیل آبادان و خرمشهر به‌عنوان پایلوت توسعه پایدار و منطقه آزاد نموده در کشور به جدیت پیگیری کنیم.