میزان 20, 1396 07:04 Asia/Kabul
  • توزیع کمک‌های مردمی ایران در بین مسلمانان میانمار

اولین بخش از کمک‌های مردمی ایران در هفته اخیر و درطی دو مرحله در اردوگاه «حکیم پارا» Hakimpara در مرز بنگلادش، بین آوارگان روهینگیایی توزیع شد.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس؛ «صادق ابراهیمی» مسئول روابط عمومی مرکز بین‌المللی وحدت و انسانیت گفت: بخش اول کمک‌ها در هفته اخیر در قالب کمک‌های بهداشتی و درمانی به دست مسلمانان مظلوم روهینگیایی رسید.

«صادق ابراهیمی» افزود: این کمک‌ها همزمان با حضور یک تیم پزشکی متشکل از دو پزشک ایرانی و دو پزشک بنگلادشی در اردوگاه «حکیم پارا» بین مسلمانان آواره روهینگایی میانمار توزیع شد و بیش از 500 نفر نیز به صورت رایگان معاینه شدند.

ابراهیمی تصریح کرد: بخش دوم کمک‌های مرکز بین‌المللی وحدت و انسانیت در هفته آینده صرف تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی آوارگان مسلمان میانماری خواهد شد. 

حدود 150000 هزار آواره روهینگایی در اردوگاه «حکیم پارا» اسکان داده شده‌اند.

با وجود هشدارهای منطقه‌ای و بین المللی درباره ادامه کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار، ارتش و بوداییان افراطی به کشتار مسلمانان این منطقه ادامه می‌دهند و روند آوارگی مسلمانان و فرار آنان به سمت بنگلادش همچنان رو به افزایش است.

بر اساس آمارهای اعلام شده، در نتیجه حملات ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیایی در استان راخین، غرب این کشور که از 25 اوت گذشته آغاز شده است، بیش از شش هزار مسلمان روهینگیایی کشته، دست‌کم هشت هزار نفر زخمی و بیش از 500 هزار نفر به بنگلادش فرار کرده‌اند.

 

کلیدواژه