میزان 20, 1396 07:07 Asia/Kabul
  • خوشرو: آمریکا با خروج از «برجام» بی‌اعتبار خواهد شد

نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، خروج آمریکا از «برجام» را سبب بی‌اعتباری جهانی این کشور دانست و گفت: آمریکا نمی‌تواند در مسائل جهانی مانند برجام، نقش بازیکن و داور را باهم بازی کند.

به گزارش رادیو دری، «غلامعلی خوشرو» شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» آمریکا، در پاسخ به اینکه آیا ایران دوباره درباره مساله هسته‌ای با آمریکا مذاکره خواهد کرد؟ گفت: چه اعتمادی هست که بتوان دوباره مذاکره کرد؟ نه ایران، نه هیچ کشور دیگری به واشنگتن اعتماد نخواهد کرد. 

خوشرو با انتقاد از اینکه « دونالد ترامپ» به‌زعم خود دولت ایران را یک دولت غیردموکراتیک می‌داند، تاکید کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران دموکراتیک بودن خود را در انتخابات ریاست جمهوری اخیر به نحوه شایسته‌ای به جهان ثابت کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه نتیجه دخالت‌های آمریکا در منطقه، فقط تخریب و از بین رفتن امنیت بوده است، تصریح کرد: «امیدواریم ترامپ طبق قولی که به مردم کشورش داده است در امور کشورهای منطقه دخالت نکند.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد سیاست جدید خود در قبال ایران به همراه موضع دولتش درباره برجام را در یک سخنرانی اعلام کند. قرار بود این سخنرانی روز پنجشنبه برگزار شود اما آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه خبر داد که این سخنرانی به روز جمعه موکول شده است.

درحالی که ترامپ تا روز 23 میزان فرصت دارد پایبندی ایران به برجام را رد یا تایید کند، احتمال می‌رود وی با رد توافق هسته‌ای، سرنوشت آن را به کنگره آمریکا واگذار کند.

با رد پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ، کنگره آمریکا 60 روز فرصت خواهد داشت تا درباره بازگرداندن تحریم‌های برجامی ضد ایران تصمیم‌گیری کند.

 

کلیدواژه