میزان 21, 1396 15:44 Asia/Kabul
  • لاریجانی: خروج آمریکا از برجام، مُهر پایان بر برجام خواهد بود

رئیس مجلس شورای اسلامی آمریکا تاکید کرد: خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، موجب پایان یافتن این توافق هسته ای خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که برای شرکت در یکصد و سی و هفتمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی به روسیه سفر کرده است، امروز(جمعه) گفت: مواضع خصمانه آمریکا در قبال توافق هسته ای ، به بروز هرج و مرج جهانی منجر می شود.

لاریجانی همچنین در دیدارهای امروز (جمعه) با «ویاچسلاو ولودین»  رییس دوما و خانم «والنتینا ماتوینکو»رئیس شورای فدراسیون روسیه (سنا) ابراز امیدواری کرد  روسیه در حل اوضاع کنونی پیرامون توافق هسته ای، به ایفای نقش بپردازد.

لاریجانی مواضع روسیه از جمله اقدام ها و مشارکت های «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در چارچوب برجام را ارزشمند خواند.

نشست پنج روزه اتحادیه بین المجالس جهانی با شرکت هیات های پارلمانی بیش از 150 کشور جهان از روز شنبه با شعار «ارتقای تکثر فرهنگی و صلح از طریق گفتمان مذهبی و قومی» در شهر «سن پترزبورگ» Saint Petersburg  آغاز می شود.

سخنرانی و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران، دیدارهای دو جانبه و گفت گو با رئیسان مجالس شرکت کننده در این نشست، از برنامه های سفر شش روزه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به روسیه اعلام شده است.

 

کلیدواژه