میزان 22, 1396 08:48 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران ، اظهارات رئیس جمهوری آمریکا را فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت بزرگ ایران دانست .

"حسن روحانی "امشب جمعه شب در یک نطق زنده تلویزیونی در پاسخ به مواضع ضد ایرانی "دونالد ترامپ "رئیس جمهوری آمریکا ، با مرور تاریخ دخالت های آمریکا در امور ایران گفت: ملت ایران ملتی نیست که با حرف های ناروا و سخنان تنفرانگیز بخواهد در برابر یک دیکتاتور سر فرود بیاورد و ملت بزرگ ایران تاکنون در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نیاورده و نخواهد آورد.

"حسن روحانی " افزود، سخنان "ترامپ " نشان داد که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام )مستحکم تر از آن چیزی است که وی در دوران رقابت انتخاباتی فکر می کرد و آمریکا امروز تنهاتر از همیشه در برابر برجام و توطئه هایش علیه ملت ایران است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد ،ترامپ امشب ثابت کرد که آمریکای امروز؛ باچه شکاف عظیمی از واقعیت های تاریخی، ساختارهای حقوقی و بین المللی و حتی همپیمانان اروپایی خود مواجه شده است.

روحانی همچنین با تاکید بر تقویت قدرت دفاعی در مقابل دشمنان افزود ، سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی درکنار ملتهای منطقه و در برابر تروریسم ایستاده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت ، جمهوری اسلامی ایران با صراحت در برابر تروریسم در منطقه ایستاده‌ است ،همان تروریست‌هایی که خود ترامپ  در مبارزات انتخاباتی سال گذشته اش اعلام کرد که به وجود آورنده داعش، خود دولت آمریکا بوده است.

پس از هفته ها جنجال رسانه ای ، کاخ سفید روز جمعه گزارش راهبرد به اصطلاح جامع و جدید رئیس جمهوری آمریکا را درباره ایران و برجام منتشر کرد و ساعتی بعد "دونالد ترامپ "در سخنرانی خویش، پرده دیگری از تناقض گویی و نفرت پراکنی علیه ملت بزرگ ایران را برداشت.

رئیس جمهوری آمریکا با متهم کردن مجدد ایران به نقض روح برجام و لفاظی های عصبی خود علیه ایران گفت ، برجام بدترین توافق تاریخ آمریکاست وهر زمان لازم بداند به این توافق پایان خواهد داد. 

ترامپ همچنین از تحریم های جدید علیه ایران خبر داد .