میزان 22, 1396 09:47 Asia/Kabul
  • لاریجانی: ایران و روسیه در سرکوب تروریست‌ها نقش مهمی دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی، نقش ایران و روسیه در سرکوب تروریست‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: ایران و روسیه از ابتدا معتقد به راه حل سیاسی در موضوع بحران سوریه بودند که ابتکار روند مذاکرات آستانه، این مسیر را تسهیل کرده است.

«علی لاریجانی» روز جمعه در حاشیه برگزاری نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی در سنت‌پترزبورگ روسیه و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مبارزه با تروریسم باید در عمل انجام شود، تصریح کرد: برخی در رسانه‌ها صحبت از مبارزه با تروریسم می‌کنند اما در پشت صحنه پول و سلاح به تروریست‌ها می‌دهند، این رفتار فریب دادن است و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

رئیس مجلس ایران به مذاکرات سوریه در ژنو سوئیس و‌ آستانه قزاقستان اشاره کرد و گفت: کشورهای حاضر در مذاکرات آستانه مصمم به مبارزه با تروریسم هستند، بنابراین این مذاکرات در حال پیشرفت است.

لاریجانی همچنین گسترش روابط اقتصادی را یکی از محورهای  گفت و گو با مقامات روسیه در سفر به سنت‌پترزبورگ برشمرد و گفت: گفت‌وگو درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، اقدامات یک‌جانبه و خصمانه آمریکا ضد ایران و مبارزه با تروریسم و اقدامات هماهنگ دو کشور در این خصوص از دیگر محورهای این مذاکرات بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای شرکت در صد و سی و هفتمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی، به روسیه سفر کرده است. نشست پنج روزه اتحادیه بین المجالس جهانی با شرکت هیات‌های پارلمانی بیش از 150 کشور جهان از امروز (شنبه) با شعار «ارتقای تکثر فرهنگی و صلح از طریق گفتمان مذهبی و قومی» در شهر «سن پترزبورگ» آغاز می‌شود.

 

کلیدواژه