میزان 22, 1396 16:31 Asia/Kabul
  • تجمع دانشجویان ایران در اعتراض به اظهارات خصمانه ترامپ

دانشجویان دانشگاه‌های سراسر ایران اسلامی، روز شنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر تجمع‌های اعتراضی علیه یاوه‌گویی‌های رئیس جمهوری آمریکا برگزار کردند.

به گزارش رادیو دری،در این تجمع‌ها، دانشجویان در کنار اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسر ایران اسلامی علیه یاوه‌گویی‌های «دونالد ترامپ» شعار سردادند و پرچم آمریکا را هم آتش زدند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جمعه‌شب بدون توجه به هشت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آنها پایبندی ایران به برجام تاکید شده است، اعلام کرد پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک را تایید نخواهد کرد.

ترامپ همچنین با تکرار اتهامات واهی علیه ملت ایران، مدعی حمایت جمهوری اسلامی ایران از تروریسم شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست تحریم‌های جدید قرار داد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در سخنرانی خود بدون توجه به اسناد و مدارک وزارت خارجه این کشور از نام جعلی برای «خلیج فارس» استفاده کرد. 

در همین حال؛واکنش کاربران ایرانی فضای مجازی در اینستاگرام، به استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس توسط دونالد ترامپ، با هشتگ #persian_gulf از مرز نهصد هزار نفر گذشت. 

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از این اظهارات ترامپ از وی خواست تاریخ و جغرافیا را بیشتر مطالعه کند.

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران نیز در واکنش به استفاده ترامپ از نام جعلی برای خلیج فارس گفت: همفکری ترامپ با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی سبب شد، وی تاریخ کهن خلیج فارس را از یاد ببرد.

 

کلیدواژه