میزان 23, 1396 10:02 Asia/Kabul
  • ظریف: «سپاه پاسداران» افتخار مردم ایران است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را افتخار ملت بزرگ ایران برشمرد و تصریح کرد سپاه در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران ضامن تمامیت ارضی ایران است.

«محمد جواد ظریف» شنبه شب در برنامه «نگاه یک» شبکه اول تلویزیون ایران ضمن محکوم کردن اظهارات خصمانه رئیس جمهوری آمریکا ضد ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد، اظهارات جمعه شب «دونالد ترامپ» دارای ادبیات غیرمناسبی بود.

وزیر امور خارجه ایران با بیان این که آمریکایی ها همواره به دنبال مقابله با مردم ایران و حمایت از دیکتاتوری بوده اند تصریح کرد آمریکا در 28 اسد سال 1332 هجری  شمسی (1953) دولت قانونی ایران را در حمایت از رژیم دیکتاتوری و وابسته پهلوی سرنگون کرد.

ظریف به بدعهدی های آمریکا در قبال برجام نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ایران 9 نامه درخصوص کوتاهی ها، موارد نقض برجام و تاخیر ها در اجازه صدور مجوز وزارت خزانه داری آمریکا برای خرید هواپیما نوشته است.

«دونالد ترامپ» جمعه‌شب بدون توجه به هشت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آنان پایبندی ایران به برجام تاکید شده است، اعلام کرد پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک را تایید نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان پس از این اظهارات ترامپ اعلام کرد، مانند گذشته از برجام کاملا حمایت خواهد کرد.

ترامپ همچنین با تکرار اتهامات واهی علیه ملت ایران، مدعی حمایت تهران از تروریسم شد و سپاه پاسداران را که نقشی اساسی در مبارزه با تروریست‌های مورد حمایت واشنگتن در سوریه و  عراق دارد، در لیست تحریم‌های جدید قرار داد.

سپاه پاسداران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه به درخواست رسمی این کشورها، کمک مستشاری به آن‌ها ارائه می‌کند؛ اقدامی که به هیچ وجه به مذاق ترامپ خوشایند نیست.

 

کلیدواژه