لاگارد: دلیلی برای تغییر سیاست های صندوق بین المللی پول در قبال ایران وجود ندارد
(last modified Sun, 15 Oct 2017 05:53:40 GMT )
میزان 23, 1396 10:23 Asia/Kabul
  •  لاگارد: دلیلی برای تغییر سیاست های صندوق بین المللی پول در قبال ایران وجود ندارد

رئیس صندوق بین المللی در واکنش به درخواست اخیر رئیس جمهوری آمریکا از مدیران اجرایی این صندوق برای عدم ارائه تسهیلات به جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد دلیلی برای تغییر سیاست های صندوق بین المللی در قبال ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «کریستین لاگارد»  روز شنبه با اشاره به اینکه صندوق بین المللی پول، صد و نود و نه عضو دارد گفت: زمانی که یک کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران از این صندوق درخواست وام می کند شرایط را برای آن کشور فراهم می کنیم.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اخیرا در واکنش به این درخواست غیر دیپلماتیک رئیس جمهوری آمریکا گفت: درخواست ترامپ از صندوق بین المللی پول برای عدم ارائه تسهیلات به جمهوری اسلامی ایران، حاکی از عدم اطلاع وی از روند کاری سازمان های بین المللی و همچنین دخالت آشکار در امور این سازمان ها است.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، واشنگتن بیش از پیش به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است.

در همین راستا «دونالد ترامپ» جمعه‌شب بدون توجه به هشت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آنان پایبندی ایران به برجام تاکید شده است، اعلام کرد پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک را تایید نخواهد کرد.

این در حالی است که اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای جهان پس از این اظهارات ترامپ اعلام کرد، مانند گذشته از برجام کاملا حمایت خواهد کرد.

 

کلیدواژه