دریادار سیاری: سخنان ترامپ حاکی از کم فهمی او است
(last modified 1396-07-25T11:49:30+00:00 )
میزان 25, 1396 16:19 Asia/Kabul
  • دریادار سیاری: سخنان ترامپ حاکی از کم فهمی او است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: رئیس جمهوری آمریکا از کلمه نامناسبی درمورد خلیج فارس استفاده کرد که حاکی از کم فهمی و بی‌دانشی او به تاریخ است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 21 میزان در سخنرانی خود از نام جعلی برای «خلیج فارس» استفاده کرد.

امیر دریادار «حبیب‌‌الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران که برای شرکت در یازدهمین همایش دریایی منطقه‌ای به عنوان میهمان ویژه، به ایتالیا سفر کرده است، با اشاره به اظهارات خصمانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره خلیج فارس گفت: ملت آمریکا بهتر است رئیس جمهور خود را به کلاس تاریخ و جغرافیا بفرستد تا ترامپ بتواند در شأن یک رئیس جمهور صحبت کند.

دریادار سیاری افزود: نام خلیج فارس در سوابق تاریخی و اسناد بسیار زیادی وجود دارد و سخنان ترامپ تغییری در آن حاصل نمی‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین با اشاره به سفر خود به ایتالیا اظهار کرد: تجربه‌های ایران در برقراری امنیت دریاها مورد توجه کشورها قرار گرفته است.

دریادار سیاری تصریح کرد: ایتالیایی‌ها علاقه‌مند هستند تا از تجربه‌های جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در خلیج عدن استفاده کنند.

یازدهمین همایش دریایی منطقه‌ای از 25 تا 28 میزان در شهر ونیز ایتالیا برگزار می‌شود؛ در این همایش چهار روزه، فرماندهان نیروی دریایی 50 کشور جهان به تبادل نظر درباره مقابله با فعالیت‌های غیر‌قانونی، نوآوری فنی و تقویت همکاری‌ها در بخش امنیت دریایی می‌پردازند.

 

کلیدواژه