میزان 25, 1396 18:27 Asia/Kabul
  • تجمع طلاب و دانشجویان ایران در اعتراض به اظهارات خصمانه ترامپ

طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان دانشگاه‌های ایران در شهرهای مختلف روز سه‌شنبه تجمع‌های اعتراضی علیه اظهارات خصمانه ‌رئیس جمهوری آمریکا ضد ایران برگزار کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 21 میزان بدون توجه به هشت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که در آنان پایبندی ایران به برجام تاکید شده است، اعلام کرد پایبندی جمهوری اسلامی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک را تایید نخواهد کرد.

ترامپ همچنین با تکرار اتهامات واهی علیه ملت ایران، مدعی حمایت تهران از تروریسم شد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که نقشی اساسی در مبارزه با تروریست‌های مورد حمایت واشنگتن در سوریه و  عراق دارد، در لیست تحریم‌های جدید قرار داد.

علما، طلاب، فضلا، اساتید و مدیر حوزه‌های علمیه با تجمع در مدرسه فیضیه شهر قم (جنوب تهران) ضمن محکوم کردن اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

«آیت الله احمد خاتمی» عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این تجمع اعتراضی گفت: مساله آمریکا با ملت ایران مساله حقوق بشر و تروریسم نیست، زیرا آنها خودشان سردمدار این جریان هستند، علت اصلی، حاکمیت نظام اسلامی در ایران است.

هزار و 200 طلبه و استاد 12 حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران هم روز سه‌شنبه در محکومیت سخنان سخیف رئیس جمهوری آمریکا تجمع کردند.

طلاب و روحانیون استان خوزستان در جنوب غرب ایران نیز با تجمع در مسجد اعظم اهواز با سردادن شعارهایی ضمن حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از رشادت و ایثارگری رزمندگان این نهاد در دفاع از ارزش و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی تجلیل کردند.

طلاب حوزه‌های علمیه یاسوج در جنوب غرب ایران هم با تعطیلی کلاس‌های درس و تجمع، به سخنان نابخردانه رئیس جمهوری آمریکا اعتراض کردند.

طلاب و روحانیون یزد در مرکز ایران نیز با تجمع در مدرسه مصلای یزد، اظهارات خصمانه اخیر رئیس جمهوری آمریکا را ضد ایران محکوم کردند.

در همین حال؛ دانشگاهیان دانشگاه‌های استان کردستان در غرب ایران هم با تجمع مقابل مسجد دانشگاه کردستان، با سردادن شعارهایی، انزجار خود را از سیاست‌های آمریکا اعلام و سخنان بی‌خردانه ترامپ را محکوم کردند. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین و پیشوا در شرق تهران نیز در پاسخ به اظهارات ضد ایرانی ترامپ تجمع کردند. 

کلیدواژه