دریادار سیاری: همکاری های بین المللی برای تامین امنیت دریاها ضروری است
(last modified 1396-07-29T14:27:58+00:00 )
میزان 29, 1396 18:57 Asia/Kabul
  •  دریادار سیاری: همکاری های بین المللی برای تامین امنیت دریاها ضروری است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت همکاری های بین المللی با هدف تقویت تامین امنیت دریاها تاکید کرد.

«امیر دریادار حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: تبادل اطلاعات، همکاری اقتصادی، تمرینات مختلف مانند انواع رزمایش ها، مبارزه با ناامنی، امداد و نجات بین کشورها بسیار حائز اهمیت است.

دریادار سیاری که به عنوان مهمان ویژه یازدهمین همایش دریایی منطقه‌ای به ونیز ایتالیا سفر کرده است، با اشاره به برگزاری این همایش اظهار کرد: توجه همه کشورهای شرکت کننده به اهمیت دریا، منافع کشورها در دریا، چگونگی بهره برداری از این منافع، برقراری امنیت دریاهای دور و نزدیک و همچنین امنیت در مناطق دریایی مهم، از نکات مهم این همایش چهار روزه بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال حفظ اقتدار خود در دریا است تصریح کرد: هدف ایران از حضور در دریا، برقراری امنیت منطقه ای و جهانی در مبارزه با تروریسم است.

یازدهمین همایش دریایی منطقه‌ای از 25 تا 28 میزان در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد؛ در این همایش چهار روزه، فرماندهان نیروی دریایی 50 کشور به تبادل نظر درباره مقابله با فعالیت‌های غیر‌قانونی، نوآوری فنی و تقویت همکاری‌ها در بخش امنیت دریایی پرداختند.

 

کلیدواژه