روحانی: آیت الله مصطفی خمینی شخصیت بزرگ حوزوی، علمی و انقلابی بود
(last modified Mon, 23 Oct 2017 07:40:18 GMT )
عقرب 01, 1396 12:10 Asia/Kabul
  • روحانی: آیت الله مصطفی خمینی شخصیت بزرگ حوزوی، علمی و انقلابی بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، مرحوم آیت الله حاج سیدمصطفی خمینی را شخصیت بزرگ حوزوی، علمی، انقلابی، مشاور امین امام ‏خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و امید همه انقلابیون در به ثمر رسیدن نهضت اسلامی عنوان کرد.‏

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در مراسم سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با بیان اینکه شخصیت ایشان را می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد گفت: خبر شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی در 1 عقرب 1356، جامعه ایران را تکان داد و سبب بروز و ظهور اراده و هیجان مردم شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه استکبار همچنان وجود دارد و توطئه‌های دشمن ادامه‌دار است اظهار کرد: امروز ایران و اسلام در جایگاه بلندی قرار گرفته و هیچ وقت استکبار در منطقه از امروز ذلیل‌تر نبوده است.

روحانی با اشاره به برخی اظهارات مقامات خارجی درباره تسلیحات دفاعی ایران تاکید کرد: تسلیحات ایران نیز مانند تسلیحات همه کشورهای جهان است و قدرت نظامی ایران باید در برابر تهدیدها بازدارنده باشد تا در موقع لزوم از ایران دفاع کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران به اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران نیز اشاره کرد و گفت: تحریم، ظلم به ملت ایران، کار غلط و غیرعالمانه‌ای بوده است، اما همه مردم ایران با ایستادگی در برابر مشکلات و تحریم‌ها مقاومت کردند.

روحانی همچنین درباره مذاکره ایران با قدرت‌های بزرگ در زمینه هسته‌ای اظهار کرد: ایران در زمینه هسته‌ای به آنچه که مهم و اساسی بود مانند بازپس‌گیری حق خود، ناروا بودن تهمت‌های دشمنان و لغو تحریم‌ها دست یافت و دشمنان از این موضوع ناراحت هستند.

 

کلیدواژه