عقرب 03, 1396 17:58 Asia/Kabul
  • تعامل رسانه‌ای با همسایگان، سیاست شبکه‌های برون‌مرزی ایران است

معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران تاکید کرد: با توجه به ماموریت های اساسی شبکه های برون مرزی، افزایش تعاملات با کشورهای همسایه، سیاست همیشگی این شبکه ها به شمار می رود.

«پیمان جبلی»، معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران روز چهارشنبه پس از امضای تفاهمنامه همکاری این معاونت با موسسه فرهنگی اکو در گفت وگو با خبرنگار ایران پرس گفت: شبکه های برون مرزی سازمان صدا و سیمای ایران با توجه به ظرفیت گسترده و حوزه وسیع مخاطبین در سطح کشورهای همسایه، منطقه و بین الملل و همچنین ماموریت های اساسی که به عهده دارند، این سیاست همیشگی را دنبال می کنند که به افزایش تعاملات با همسایگان کمک کنند و بر جریان رسانه ای در منطقه و جهان تاثیر بگذارند.

«محمدمهدی مظاهری»، رئیس موسسه فرهنگی اکو نیز در این مراسم با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری مشترک معاونت برون مرزی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و موسسه فرهنگی اکو گفت: دیپلماسی عمومی از جمله وظایف معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و موسسه فرهنگی بین المللی و منطقه ای اکو است.

معاونت برون مرزی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و موسسه فرهنگی اکو روز چهارشنبه تفاهمنامه همکاری مشترک امضاء کردند.

بر اساس این تفاهمنامه که به امضاء «پیمان جبلی»، معاون برون مرزی سازمان صدا وسیمای ایران و «محمدمهدی مظاهری»، رئیس موسسه فرهنگی اکو رسید، تعامل و همکاری های دوجانبه در حوزه فعالیت های فرهنگی، رسانه ای، تبلیغی، هنری، آموزشی و پژوهشی گسترش می یابد.

مؤسسهٔ فرهنگی اکو نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است که مرکز آن در تهران قرار دارد؛ وظیفهٔ این بنیاد، گسترش همکاری و تبادل های فرهنگی میان کشورهای عضو اکو است.

ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، 10 عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) هستند.