ظریف: ایرانی‌ها فریب بازی آمریکا را نمی‌خورند
(last modified Thu, 26 Oct 2017 08:40:27 GMT )
عقرب 04, 1396 13:10 Asia/Kabul
  • ظریف: ایرانی‌ها فریب بازی آمریکا را نمی‌خورند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: ایرانی‌ها فریب بازی آمریکا و ابراز همدلی‌های ساختگی را نمی‌خورند.

«محمدجواد ظریف» روز پنج‌شنبه در توئیتر خود نوشت: آمریکا در سال 1953 دولت منتخب ایران را تغییر داد و از سال 1979 برای تکرار آن تلاش می‌کند؛ ایرانی‌ها فریب بازی آمریکا را نخواهند خورد.

ظریف تصریح کرد: دروغ بودن همدلی با ایرانیان، با استفاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از نامی جعلی برای خلیج فارس، تروریست نامیدن مردم ایران و ممنوع کردن سفر آنها به آمریکا، مشخص شده است.

وزیر خارجه ایران همچنین در پیام دیگری در توئیتر نوشته است: آمریکا باید ژست «ایستادن کنار ملت ایران» را رها کند، ایرانی‌ها رئیس جمهورشان را با شش میلیون اختلاف رای و با مشارکت 73 درصدی انتخاب کردند؛ مقایسه می‌کنید؟

توئیت ظریف؛ به عقب بودن دو میلیون رای «دونالد ترامپ» در آرای مردمی از رقیب خود اشاره دارد و میزان مشارکت در آخرین انتخابات آمریکا هم حدود 60 درصد بوده است.

در آستانه رای‌گیری درباره طرح دو سناتور جمهوریخواه آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور برای تشدید تحریم‌ها ضد ایران؛ «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد: « دعوای ما با مردم ایران نیست، اختلافات ما با رژیم انقلابی است..»

این اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که این کشور همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بهانه مقابله با موج‌فراگیر انقلاب اسلامی، با حمایت از گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب، حمله رژیم بعث عراق به ایران و تحمیل تحریم‌های ظالمانه در پی‌توطئه و ضربه زدن به ملت ایران بوده، اما همواره ناکام مانده است. 

 

کلیدواژه