روحانی: ایران در مسیر مبارزه با تروریسم، در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود
(last modified 1396-08-04T11:50:13+00:00 )
عقرب 04, 1396 16:20 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران در مسیر مبارزه با تروریسم، در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، حضور و فداکاری بی‌وقفه مردم، مدیریت مسوولان و نظرات حکیمانه مرجعیت در عراق را در حل و فصل مشکلات حائز اهمیت دانست و گفت: ایران در مسیر مبارزه با تروریسم، تقویت وحدت و انسجام و حفظ تمامیت ارضی عراق، همواره در کنار دولت و ملت این کشور بوده و خواهد بود.

«حسن روحانی» روز پنجشنبه در دیدار «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در تهران، تدبیر دولت مرکزی در مسأله منطقه کردستان عراق را که همراه با نبود تنش و توجه به حقوق ملی مردم این منطقه بود، قابل توجه برشمرد و خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم و رویکردهای تجزیه‌طلبانه‌ای که به یکپارچگی ملی و تمامیت ارضی عراق لطمه می‌زند، باید همچنان دنبال شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد: تهران و بغداد می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در همه بخش‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و علم و فناوری گسترش دهند.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران را دوستانه و مستحکم برشمرد و بر ضرورت توسعه روابط و همکاری‌ همه جانبه ایران و عراق تاکید کرد.

«حیدر العبادی» همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت مرکزی در عراق، گفت: مردم عراق، با حفظ وحدت و در کنار هم باید در برابر توطئه‌هایی که علیه این کشور طراحی می‌شود، ایستادگی کنند.

نخست وزیر عراق شامگاه چهارشنبه پس از پایان سفر یک‌روزه خود به ترکیه، به تهران سفر کرد. این دومین سفر نخست وزیر عراق به تهران در یک سال گذشته است.

 

کلیدواژه