قاسمی: گزارش «عاصمه جهانگیر» سیاسی، مغرضانه و فاقد مشروعیت است
(last modified Fri, 27 Oct 2017 07:04:52 GMT )
عقرب 05, 1396 11:34 Asia/Kabul
  • قاسمی:  گزارش  «عاصمه جهانگیر» سیاسی، مغرضانه و فاقد مشروعیت است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پنجشنبه شب گزارش جدید گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران را مغرضانه و فاقد «مشروعیت و اعتبار» خواند.

به گزارش رادیو دری، «بهرام قاسمی» تصریح کرد،  موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص گزارشگر ویژه و گزارش‌هایی که به مجمع عمومی و شورای حقوق بشر ارائه می کند، موضعی اصولی و مبتنی بر ماهیت سیاسی و ناعادلانه انتصاب گزارشگر برای وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر این که گزارش‌های گزارشگر ویژه بر پایه قطعنامه‌ای غیرعادلانه و غیرمنصفانه مبتنی بر اهداف سیاسی و بدخواهانه معدود کشورهای مشخص و مغرض تهیه و ارائه می‌شوند تصریح کرد بهره گیری از رویکردهای سیاسی، غیرصادقانه و مبتنی بر استانداردهایی کاملا دوگانه از سوی برخی کشورها، حاصلی جز تضعیف جایگاه و شان مقوله حقوق بشر در سطح جهان و رسوایی بیشتر مدعیان حقوق بشر و متحدان آنها که همگی از کارنامه ای تاریک در مباحث حقوق بشری برخوردارند،  نخواهد داشت.

«عاصمه جهانگیر»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، در گزارش شش ماه نخست 2017 خود با انتقاد مجدد از اجرای قانون اسلامی قصاص و اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، در ادعایی تکراری به نقض حقوق بشر در ایران پرداخته است.

این ادعاهای حقوق بشری در حالی مطرح شده که ایران بارها بر توقف استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر برای تحمیل سیطره فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر دیگر کشورها تاکید کرده است.

 

کلیدواژه