عقرب 06, 1396 08:43 Asia/Kabul
  •  علی اف: توافق های ایران و جمهوری آذربایجان به ثمر نشسته است

رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به افزایش چشمگیر حجم مبادلات تهران و باکو تاکید کرد: این افزایش نشان می دهد که تمام توافق های حاصل شده بین ایران و جمهوری آذربایجان در حال اجرا است و نتایج آن به ثمر نشسته است.

به گزارش ایرنا؛ «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان روز جمعه در دیدار «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در باکو گفت: حجم گردش تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی (2016) 70 درصد افزایش یافت و در 9 ماه نخست 2017 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش نشان می دهد.

علی اف با تاکید بر توسعه سریع و موفقیت آمیز روابط ایران و جمهوری آذربایجان، اهمیت دیدارهای سران دو کشور را در تقویت این روابط موثر دانست.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به اجرای پروژه های مشترک فراملی، در خصوص ادامه همکاری های ثمربخش میان ایران و جمهوری اذربایجان در سال های آینده ابراز اطمینان کرد.

«مسعود کرباسیان» نیز در این دیدار با اشاره به اینکه به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، ابراز امیدواری کرد بتواند سهم خود را به توسعه روابط دو کشور ادا کند.

علی اف و کرباسیان همچنین در خصوص همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در عرصه های اقتصادی، حمل و نقل، بازرگانی، تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب، بهداشتی، کشاورزی، بانکی تبادل نظر کردند.

«مسعود کرباسیان» روز «پنجشنبه» در صدر یک هیات بلند پایه اقتصادی به باکو سفر کرد.

 

کلیدواژه