عقرب 07, 1396 11:51 Asia/Kabul
  • دیدار آمانو با صالحی در تهران

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «یوکیا آمانو» روز یکشنبه در دیدار با «علی‌اکبر صالحی» درباره همکاری‌های دوجانبه، مسائل مرتبط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و موضوعات پادمانی و پروتکلی گفت و گو کرد.

قرار است آمانو و صالحی پس از این دیدار در نشست خبری مشترک شرکت کنند.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز گذشته (شنبه) درباره اینکه آیا سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران زمینه‌ساز مطالبات غیرقانونی آمریکا برای بازرسی از مناطق نظامی ایران است، تاکید کرد: موضوع بازرسی از مراکز نظامی ایران یک بار برای همیشه بسته و به مُهر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ممهور شده است.

آمریکایی‌ها ضمن تکرار بدعهدی و نقض مکرر برجام با ارائه مطالباتی غیرقانونی و خارج از توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، خواهان بازرسی از مراکز نظامی ایران شده‌اند که این موضوع با واکنش و مخالفت قاطع ایران مواجه شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی از زمان اجرای برجام (ژانویه 2016)  تاکنون با انتشار هشت گزارش، پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران را به توافق هسته‌ای تایید کرده است. 

«یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شنبه‌شب وارد تهران شد و قرار است با برخی دیگر از مسوولان جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کند.

 

کلیدواژه