عقرب 07, 1396 16:58 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی بر حفظ بی‌طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال و بی‌طرفی آژانس بین المللی انرژی اتمی و اینکه آژانس تنها مرجع تاییدکننده پایبندی ایران به برجام است، گفت: برجام معیار مشخصی دارد و ملاک عمل ایران نیز صرفا همان معیارها است.

«حسن روحانی» روز یکشنبه در دیدار «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران با اشاره به اینکه آژانس تا این مرحله در نحوه اجرا و ثبات توافق برجام نقش مثبت و سازنده‌ای داشته است، تصریح کرد: مجموعه همکاری‌های ایران با آژانس کامل و قابل توجه بوده است.

روحانی با بیان اینکه ایران درچارچوب پادمان آژانس، مقررات بین‌المللی و توافق برجام آماده توسعه همکاری‌های خود با آژانس است، افزود: اراده ایران مبتنی بر انجام همکاری بلندمدت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درچارچوب مقررات بین المللی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدوری کرد: با توجه به همکاری کامل ایران در سال‌های اخیر، آژانس هر چه سریعتر نتیجه نهایی مبنی بر صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را اعلام کند.

روحانی با تاکید بر این که یک کشور هر طور که بخواهد نمی‌تواند با توافقات چندجانبه و بین‌المللی برخورد کند، گفت: ایران هرگز نخستین کشوری نخواهد بود که از برجام خارج می‌شود و تا زمانی به برجام پایبند و متعهد است که بتواند از منافع قید شده در آن بهره‌مند شود.

«یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی نیز در این دیدار برجام را توافقی بسیار خوب دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدهای خود درچارچوب مقررات بین المللی و برجام عمل کرده است.

آمانو با تجلیل از پایبندی ایران در عمل به تعهدهای خود در برجام، تاکید کرد: اعتبار آژانس حائز اهمیت است و همچنان بر بی‌طرفی خود در مواضع، ادامه می‌دهد و بر اساس حقایق و پادمان‌ها، گزارش‌های واقعی را ارائه خواهد کرد.

کلیدواژه